Vent venligst ...


Loading...

Betalingsanmodninger i PrestaShop

Send betalingsanmodninger fra PrestaShop

En betalingsanmodning er en mail med et link, der åbner betalingsvinduet. 

Du kan sende en betalingsanmodning til kunder, hvis du skal opkræve et større beløb, end der er autoriseret. Det kan fx være, at du har tilføjet flere varer til en ordre.

Klik her for at se en kort beskrivelse af betalingsanmodninger.

Du kan oprette og sende betalingsanmodninger direkte fra PrestaShop, og det kræver ikke tekniske færdigheder. Læs vejledningen for at oprette en betalingsanmodning.

Betalingsanmodninger er ikke gratis

Se prisen på en betalingsanmodning i vores prisliste.

1. Aktiver betalingsanmodninger i PrestaShop

Bemærk: Betalingsanmodninger understøttes fra version 4.8 af Bambora-modulet til PrestaShop og opefter. Dette er en betaversion, og al brug sker på eget ansvar.

Du aktiverer betalingsanmodninger i indstillingerne til modulet i PrestaShop. Vælg Modules i venstremenuen, find Bambora-modulet på listen og klik på ’Configure’ helt ude til højre.

Disse tre indstillingerne skal aktiveres:

  • Enable Remote API: Sæt til Yes.

  • Remote API Password: Indtast et kodeord. Det skal være det samme kodeord, du har indtastet på din Bambora-administration under API/Webservices -> Adgang.

  • Enable Payment Request: Sæt til Yes.

Tryk på ‘Save’ nederst for at gemme indstillingerne. 

Du har nu aktiveret betalingsanmodninger.

2. Opret betalingsanmodning

Du opretter betalingsanmodninger, når du er inde på den enkelte ordre i PrestaShop.

Vælg Orders i menuen til venstre, og klik på en ordre på listen.

Hvis du har ændret i ordren (fx tilføjet flere varer), kan du oprette en betalingsanmodning.

Bemærk, at du skal opdatere hele ordresiden (tryk på F5) for at kunne oprette en betalingsanmodning.

Find "Create payment request" næsten øverst på siden (se billede 1).

Her kan du se følgende oplysninger:

  • navn på betalingsanmoderen
  • et kommentarfelt
  • navn og e-mail på modtageren
  • navn og e-mail på afsenderen
  • beløb

Du kan rette i alle oplysningerne undtagen beløbet. Det skyldes, at beløbet automatisk er sat til det beløb, der mangler at blive betalt på ordren.

Klik på ’Send payment request’ for at sende betalingsanmodningen.

Når betalingsanmodningen er betalt, kan du se transaktionsnummeret i PrestaShop under "Messages" på den enkelte ordre (se billede 2).

Betalingsanmodningen lukker automatisk, når der er gennemført en betaling på den.

3. Se betalingsanmodninger

Du kan se dine betalingsanmodninger på din Bambora-administration under Logs over hændelser -> E-mails sendt til jer.

Feedback

Vi vil meget gerne høre, hvad du synes om vores modul til PrestaShop.

Hvis du har kommentarer eller forslag, er du velkommen til at skrive til os på support@epay.dk.